Friday, April 25, 2008

Menghitung hari....

Pagi Jumaat....
Genap empat bulan lagi sebelum kelasku bermula di SANA... Entah... Makin hampir hari yg dinanti, makin besar pula dugaan melanda... Jalan sudah luas terbentang...mampukah aku meniti liku2 yg bakal membawa aku ke sana?...berserah....
Apa salah si kecilku ini? Belum pun lahir ke dunia, ada pula yang menyalahkan dia sbg penghalang aku mengejar cita2..Yang mengandungkan dia, AKU...Rahim AKU, kudrat AKU, walaupun semua dipinjamkan oleh Illahi, namun AKU sedikit tak mengeluh... Kan aku selalu dilindungi Ar-Rahim? Mengapa pula ada yg mempersoalkan mengapa dia harus hadir lewat pemergian aku ke rantau orang? Sedih.......
Percaya tak kalau aku katakan, aku merasakan bahawa andai dia tiada, mungkin aku takkan mendapat peluang ini..Aku percaya ini adalah rezeki si kecil ini... Usahlah kita melihat dia sbg satu beban... Ini kan rezeki dr Allah....
Mujur ada suami dan teman yg memberikan sokongan..Sekelumit aku tak pernah menyalahkan takqdir yg ingin menganugerahkan aku cahaya mata di saat2 begini... Aku percaya janji Allah: 'Setiap kesukaran ada kesenangannya...'..
Aku harap aku akan dikurniakan segenap ketabahan untuk terus menghitung hari sebelum pemergianku....

2 comments:

Alice said...

Will always be behind u dear.. Baru ckp ngn Bet tadi tht ur baby will be a winter baby. Mesti putih and sejuk.. => Tht time I will definitely try to find a way to go to Illinois frm NC..

SyedaFauzi said...

Thanks very much,dear..U'll be one of my strength there... Wishboth of us d best of luck....
Luv ya...