Wednesday, October 3, 2007

Belasungkawa.....

3 Oktober 2007.....

Kehilangan seorang teman yang pernah akrab di zaman persekolahan membuat aku berfikir kembali mengenai singkatnya hidup ini...semuda usia 26 dia kembali menemui Pencipta...Allah lebih sayangkan dia....

Terkilan rasa hati, tak tersampai ke pengetahuanku akan kecelakaan yang menimpanya...Lewat tirai malam yang berlabuh, aku dikejutkan dgn berita pemergiannya...Terkedu....Terkesima....seolah baru semalam bercerita dan bertegur sapa..Hari ini dia telah tiada...

Sejarah aku dan dia..biarpun kami tidak sebaya tetapi ada sesuatu yang mengikat kami untuk terus berkawan..Mungkin kerana dia rakan seangkatan abang2 yang begitu menjagaku sepanjang aku di SMKSS...Kemesraan dan kedekatan seolah seorang abang dan adik membuat kami selesa berbicara...

Walaupun dia punya kekurangan yang tersurat, namun dia tidak pernah menunjukkan rasa rendah diri..Keyakinannya membuat aku selalu berfikir betapa bertuahnya aku dilahirkan sempurna seluruhnya...dan membuat aku begitu bersyukur....dan senyuman selalu ada terukir di bibirnya....

Zaman persekolahannya memang dia agak nakal, walhal aku pula pengawas sekolah..Namun itu bukan alasan untuk kami saling bermusuh...yang penting, hingga kali terakhir kami bersua, senyuman masih lagi tetap aku terima dan senyuman jugalah yang kuhadiahkan buatnya....

Mungkin aku tak berpeluang menyelami isi hatinya hingga ke dasar....namun, dia akan selalu kekal sebagai seorang abang, kawan dan kenalan yang cukup meninggalkan kesan di kanvas memoriku...

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohmu, Abg Zhafis......Al-Fatihah....

No comments: